W czym jest dużo białka

Właściwie dobrana dieta jest idealnym uzupełnieniem aktywnego trybu życia. Dlatego też trzeba pamiętać, aby w naszym codziennym jadłospisie znajdywały się wartościowe składniki. Jednym z nich są produkty wysokobiałkowe, które są ważne zarówno dla naszego zdrowia, jak i zachowania właściwej sylwetki. Sprawdź, w których produktach spożywczych znajduje się największa ilość białka!

Produkty z dużą zawartością białka

Jeśli pragnie się zwiększyć ilość spożywanego białka warto wiedzieć w jakich produktach można znaleźć go najwięcej. Zapoznaj się z poniższą listą, a już zawsze będziesz wiedział po jakie wysokobiałkowe produkty najlepiej jest sięgać:

  • masło orzechowe
  • pestki dyni
  • ziarna słonecznika
  • mleko
  • śmietana
  • jogurt naturalny
  • pasta sezamowa Tahini
  • suszone grzyby – przede wszystkim borowiki
  • czarna soja
  • fasola biała i groch żółty
  • soczewica i ciecierzyca
  • kiełki pszenne
  • mięsa: wołowina, cielęcina, wieprzowina, indyk, kurczak, baranina, boczek wędzony
  • ryby: tuńczyk, pstrąg, śledź, dorsz
  • owoce morza
  • mielony len, mak
  • spirulina
  • sery: parmezan, ementaler, cheddar, gouda, pleśniowy typu lazur, mozarella oraz homogenizowany
  • orzeszki ziemne, orzechy włoskie, laskowe i brazylijskie
  • jagody goji
  • migdały i pistacje
  • twaróg półtłusty
  • makaron pełnoziarnisty, kasza gryczana i jaglana
  • komosa ryżowa
  • kurze jaja
  • owies, pszenica, orkisz, żyto
  • warzywa: kalafior, brokuły, kiełki lucerny, rukiew wodna, szparagi, szpinak, kapusta, brukselka, pieczone ziemniaki oraz kukurydza

Dlaczego warto jeść produkty zawierające białko?

Właściwie zbilansowana dieta powinna dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników. Muszą być to węglowodany, tłuszcze, jak i białko. Bowiem odgrywa ono niebagatelną rolę w naszym organizmie. Jego funkcje są niebagatelne, należą do nich: funkcja budulcowa, odpornościowa, transportująca, regulująca oraz energetyczna. Białko wspomaga również usuwanie szkodliwych substancji z wnętrza organizmu.

Niewystarczająca ilość białka przyczynia się do wielu negatywnych skutków, które widoczne są zwłaszcza dla osób regularnie trenujących. Jeśli brakuje im białka mogą szybciej się męczyć, mieć niewystarczającą ilość energii do ćwiczeń. Mało tego mogą występować u nich problemy z regeneracją mięśni po treningu oraz kłopoty z budowaniem oczekiwanej masy mięśniowej. Warto więc uzupełnić codzienny jadłospis o produkty z powyższej listy. Na pewno wyjdzie to na zdrowie.

Podsumowanie

Już teraz wiesz jakie produkty spożywcze zawierają w sobie białko. Jednak trzeba pamiętać o tym, aby przyjmować odpowiednią ilość tego właśnie składnika. Regularne spożywanie białka jest ważne szczególnie dla osób, które prowadzą aktywny tryb życia i trenują na siłowni. Jeśli aktywność fizyczna ma wymiar rekreacyjny, albo jeśli wcale nie trenujemy to powinniśmy spożywać 0,8 g białka na każdy kilogram masy naszego ciała. Nieco większa jego ilość, bowiem 1,2 – 2,0 g to dawka, którą powinny dostarczać swojemu organizmowi osoby, które systematycznie trenują, a codzienne ćwiczenia są częścią ich życia.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *